Sebze ve meyveler, hayatımızın vazgeçilmezi olduğu gibi diyet menülerinin pırlanta taşıdır. İçerdiği vitamin ve mineraller, lifli ve düşük kalorili oluşu sayesinde metabolizmayı hızlandırır, yağ yakımını artırır ve vücut direncini yükseltir. Zayıflamaya yardımcı olarak daha hızlı kilo kaybedilmesini sağlar. Özellikler spor yapan insanların spordan önce tükettiği C vitamini yoğun sebze ve meyveler yağ yakımını %30 artırır. Peki yalnızca sebze ve meyve suyu tüketerek yağ yakımı sağlanabilir mi?

 

Tek yönlü beslenmenin olumsuz etkileri

Metabolizma, hayvansal ya da bitkisel tüm gıdalardan belli ölçülerde faydalanır ve hepsinden elde edeceği yarar farklıdır. Bu nedenle; gerek diyet sırasında gerekse rutin hayatımızda tek yönlü beslenmeden kaçınılmalıdır. Örneğin Omega 3 bakımından zengin gıdalar yağ depolanmasında etkin rol oynayan leptin seviyesini düşürür ya da kuruyemişlerde bulunan argin, yağ miktarının düşürülmesinde etkin rol oynar ve bunun yanı sıra kas yapısını güçlendirir. Hayvansal protein ya da kalsiyum almak, zayıflama sürecinde önemli rol oynar. Bu nedenle yalnızca bitkisel bir beslenme programı yapılmamalıdır. Düşük yağlı süt ve süt ürünleri, yağ kaybında etkili olan kalsiyum ve konjuge linoleik asit (CLA) bakımından zengindir. İçerdiği kalsiterol hormon sayesinde yetersiz kalsiyum alanlarında yağ depolanmasını engeller ve D vitamini sayesinde ise kilo korumada etken rol oynar. Tüm bunları göz önünde bulundurduğumuzda yalnızca sebze & meyve suyu ile beslenmenin yağ yakımında doğru şekilde etki göstermeyeceğini görüyoruz. Bu şekilde bir beslenme, metabolizmayı önce hızlandırsa da bir süre sonra kas yapısında bozulmaya ve zayıflamanın durmasına neden olur.

 

Sebze & meyveden doğru şekilde nasıl faydalanılır?

Diyet programınıza sebze ve meyve suyunu eklemek istiyorsanız öncelikle hangi saatte tükettiğinize dikkat etmeniz gerekir. Bunun yanı sıra glisemik endeksi yüksek olmayan (kan şekerinin aniden yükselmesine sebep olmayan), yağ yakıcı özelliğe sahip, metabolizmayı hızlandıran ve yorgunluk alan yani enerjisi yüksek sebze ve meyveler tercih edilmelidir. Eğer karışık sebze & meyve suyu hazırlamak isterseniz tercih ettiğiniz besinlerin karıştığı zaman birbirinin etkisini azaltmamasına dikkat etmeniz gerekmektedir. Gerçek bir kür yapmak isterseniz vitamin ve mineral bakımından birbirini destekleyen sebze ve meyveler seçmelisiniz.

 

İşte PREnet’ten size birkaç öneri!

– Ananas, kereviz, havuç ve zencefil karışımı ile C ve B6 vitamini, potasyum, kalsiyum, folik asit bakımından zengin bir içecek hazırlayabilir, metabolizmanızı hızlandırırken yağ yakımını artırabilirsiniz. Kerevizleri sapıyla olmak üzere tüm sebze ve meyveleri blenderdan geçirin ve günde 1-2 bardak tüketin.

– Antioksidan bakımından zengin mango, ıspanak ve elma karışımı ile hem tok kalabilir hem de ihtiyacınız olan vitamin ve mineralleri alabilirsiniz.

– Kereviz ve armut karışımı ile hem sindiriminizi kolaylaştırın hem de yağ yakın! Kerevizin yoğun lifi sayesinde sindirim sisteminizin sağlıklı çalışmasını sağlayabilir, armutun yağ yakıcı özelliğinden faydalanabilirsiniz.

– Salatalık ve elma karışımı ile çok düşük kalorili ve tok tutan bir içecek elde edebilirsiniz.

 

** Sebze ve meyve sularını öğünlerin hemen ardından içmeniz tavsiye edilmez. Spor yapmadan 2 saat önce ya da ara öğünlerinizde tüketebilirsiniz.

** Meyve ve sebzelerin içinde şeker bulunduğunu unutmamalı ve porsiyonları günlük ihtiyacınıza göre ayarlamalısınız.

Write a comment:

You must be logged in to post a comment.

2015 © Copyright - ReputeUs

PREnet Sağlıklı Yaşam Ürünleri