Özellikle şehirde yaşayan insanlar, sonbahar döneminde grip salgınına yakalanıyor. Gribe yakalanmanın ince giyinmek ya da başkasından bulaşması ile bir ilgisi elbette var fakat başlıca neden vücut direncinin düşmesi. Direnci yükseltmenin öncelikli koşulu ise sağlıklı beslenmek…

 

Bağışıklık sistemi nedir?

Bağışıklık sistemi, bir canlıdaki hastalıklara karşı koruma yapan, patojenleri ve tümör hücrelerini tanıyıp onları yok eden işleyişlerin toplamıdır. Vücudumuzun bütün fonksiyonların sağlıklı işleyişi bağışıklık sistemine bağlıdır. Barsak enfeksiyonundan soğuk algınlığına, kalp hastalıklarından kansere kadar pek çok hastalığın temelinde bağışıklık sistemi zayıflığı yatar. Bu bir süre sonra onulmaz bir paradoksa dönüşür. Zayıflayan bağışıklık sistemi sıkça yakalanılan hastalıklara sebebiyet verir ve hastalık kronikleşir. Her hastalık bağışıklık sistemine zarar verdiği için sistemin kendini toparlaması ve güçlenmesi git gide zorlaşır, hastalığın tedavi süreci uzar ve ilaç takviyesine daha çok ihtiyaç duyulur. İlaç yerine doğal besin almak, sizi bu süreçten uzak tutar. Bütün bunların dışında, oksijen yetersizliği (kirli hava), sıklıkla radyasyona maruz kalmak, obezite, alkol ve sigara kullanımı, şeker tüketiminin fazlalığı gibi nedenler de bağışıklık sistemini zayıflatır. Bu nedenle direncinizi artırmak için yaşamınızı her alanda en doğal şekilde sürdürmeniz gerekmektedir.

 

Bağışıklık Sistemini Güçlendirmek İçin Nasıl Beslenmeli?

­- Vitaminler

A Vitamini: Havuç, ıspanak, brokoli, süt, yumurta, somon balığı gibi gıdalarda bol miktarda bulunan A vitamini; tümörle mücadele, akyuvarları güçlendirme ve antikor tepkisinin artırılması ile bağışıklık sistemini güçlendirici rol oynar.

Betakaroten: Turuncu ya da pembe rengini gördüğünüz tüm gıdalar serbest radikallerin vücutta tutulmasını sağlayarak bağışıklık sisteminizi güçlendirecektir.

C Vitamini: Antiviral ve antibakteriyel etkileri ile bilinen, turunçgil ve yeşil sebzelerde fazlasıyla bulunan C vitamini, bağışıklık sistemini de güçlendirir.

 

­- Mineraller

Demir: Vücutta savaşçı hücrelerin artırılması, lenf bezlerinin yapılarının korunması gibi işlevleri olan demir, bağışıklık sistemini doğrudan etkiler. Kırmızı et başta olmak üzere hayvansal gıdalarda yüksek oranda bulunur. Baklagil ve yeşil yapraklı sebzelerden de demir alabilirsiniz fakat bilmemizde fayda var ki hayvansal demirin vücutta kullanılma oranı bitkisel demire oranla daha yüksektir.

Çinko: Yumurta, et ve süt gibi hayvansal gıdalarda fazlasıyla bulunan çinko, vücuda giren virüslerin çoğalmasını ve farklı türlere çeşitlenmesini engelleyerek bağışıklık sisteminin güçlenmesinde etkin rol oynar.

 

­- Sebze / Meyveler

Soğan, sarımsak, domates, zencefil, zerdeçal, reishi mantarı, turunçgiller, ekinezya, nar ve Omega 3 içeren tüm gıdalar bağışıklık sistemini güçlendirir. Bu gıdalardan etkin şekilde faydalanmak için günde en az 5 porsiyon tüketmek ve yalnızca hayvansal ya da bitkisel olarak ayırt etmeyip farklı farklı çeşitlerle beslenmek gerekir. Sebzelerin mevsiminde tüketilmesi, doğal ya da organik olması, mümkünse kabuklarının soyulmaması ve suda hafifçe pişirilmesi, bu sebze meyvelerden alınacak gıda değerini maksimuma ulaştırır.

Write a comment:

You must be logged in to post a comment.

2015 © Copyright - ReputeUs

PREnet Sağlıklı Yaşam Ürünleri