Havaların bir anda soğumasıyla birlikte tüm dengelerin şaştığı şu son günlerde, sonbahar kendini gitgide daha çok hissettiriyor. Giyimden beslenme şekillerine kadar her şey bir anda değişirken mevsimsel yorgunluk ve hastalıklar da kendini göstermeye başlıyor. Soğuğa bir anda adapte olamayan bünye daha çok beslenme ihtiyacı hissediyor ve bu da kilo alımına neden olabiliyor. Eğer bu süreçte dengesiz beslenme eğilimi artıp hava sıcaklığına bağlı olarak su tüketimi de azalırsa, doğal olarak hastalıklar da baş gösteriyor. Peki bu geçiş sürecinde doğru beslenme nasıl olmalı?

 

İştah açıklığına dikkat!

Aylardır esen tatil rüzgarları, kara bulutlarla son buldu. Bir anda kapanan havalarla beraber iştahınız açılmaya başladı ve durmadan bir şeyler yemek istiyorsunuz. Size tavsiyemiz bu ruh halinden hemen uzaklaşmanız. Zira bu iştah açıklığı tamamen psikolojiktir. Güneşli havalarda insan her zaman daha enerjik hisseder ve mutlu olmaya daha meyillidir. Kapalı ve soğuk havalar ise insanı yavaşlatır, enerji düşüklüğüne ve mutsuzluğa neden olur. Bu nedenle daha çok yemek yemek ve daha az hareket etmek isteriz. Enerjinizi kesinlikle düşürmeyin ve mevsime hızlıca adapte olmaya çalışın. Öğünlerinizi kesinlikle değiştirmeyin ve aksatmayın. Spor aktivitelerinizi sonlandırmak yerine spor yapmak için kapalı alanlar aramaya başlayın. Kendinizi kapalı havaların kasvetinden korumak için enerjinizi yerine getirecek ve sizi motive edecek aktivitelerde bulunun.

 

Isınma ihtiyacı…

Soğuk havalarda vücut yağ tutma eğiliminde olur. Bu nedenle ister istemez daha yağlı ve dolayısıyla daha kalorili yiyecekler tüketmek isteyebiliriz. Bu tamamen ısınma güdüsüyle ortaya çıkan yanıltıcı bir durumdur. Eğer dengeli besleniyor ve günlük kalori ihtiyacınızı alıyorsanız fazla yağa asla gerek yoktur. Metabolizmanın ısınma ihtiyacını şekersiz yeşil çay, mate çayı ya da ara öğünlerde PREnet Bulyon Çorba tüketerek giderebilirsiniz.

 

Su tüketimini azaltmayın.

Yaz boyunca bol bol su içtiniz çünkü vücudunuz devamlı sıvı kaybediyor ve su tüketme ihtiyacı duyuyordunuz. Sanmayın ki terlemeyince sıvı kaybetmeyiz. Metabolizma her zaman sıvıya ihtiyaç duyar. Yaz ya da kış fark etmeksizin su tüketmeye dikkat etmelisiniz. Özellikle hastalıklardan korunmak ve mevsime bağlı olarak yavaşlayan metabolizmayı hızlandırmak için günde en az 2 litre su tüketmelisiniz.

Write a comment:

You must be logged in to post a comment.

2015 © Copyright - ReputeUs

PREnet Sağlıklı Yaşam Ürünleri