Diyetlerin olmazsa olmazı hafif zeytinyağlı sebze yemekleridir. Sebzelerin vitamin ve minerallerinin kaybolmaması için buharda pişirmeye özen gösterilir ve sebzeler yarı pişmiş olarak tüketilir fakat bu halde bile sebzelerde bulunan güçlü aktif enzimler kaybolur. Bu nedenle güçlü bir detoks etkisi ve enerji takviyesi sağlaması için diyet sırasında sebzelerin suyu tüketilmelidir. Posasından ayrılan sebzelerin sindirimi kolay olacağı için hazım problemi çekmeniz söz konusu olmayacaktır. Çiğ sebze suları vücudun farklı bölgelerindeki doku ve organlara sağaltıcı etkide bulunurlar. Sebzelerin farmadinamik özellikleri, metabolizmaya doğrudan etki eder. Yaptığınız diyet ya da detoksa özel sebzeler seçebilir ve hatta onlarla leziz karışımlar yapabilirsiniz. Böylelikle diyet boyu enerjinizi hiç kaybetmeyecek, toksin atımınızı sağlayacak ve cildinizden saçlarınıza kadar tüm vücudunuza sağlıklı bir form kazandırmış olacaksınız.

 

Yeşil sebzeleri bolca tüketin.

 

Diyette sıklıkla yer verilen salata ve diğer tüm yeşil sebzeler, vücudun alkali dengesini sağladığı gibi güçlü birer antioksidan kaynağıdır. Örneğin, antiseptik özellikteki maydanoz, tere, kuşkonmaz gibi yeşil yapraklıların suyu; salatalık, kereviz, havuç gibi sebzelerin sularına karıştırılarak tüketilebilir. Böbrekleri temizlemek, karaciğeri arındırmak, toksin atımını sağlamak ve ödem gidermek için kereviz, salatalık, kabak, ıspanak, lahana gibi sebzelerin suyunu sıkabilirsiniz. Güçlü kan temizleyici özellikte olan ve hücre yenilenmesinde büyük rol oynayan buğday çimini temin edebiliyorsanız sebze sularınızda mutlaka ona da yer vermelisiniz. Günlük 50-75 ml civarında tüketebilirsiniz. Yeşil sebzelerin bu kadar önemli olmasının en büyük nedeni içerdiği klorofildir. Klorofil kana oksijen taşır ve bu nedenle hemoglobin görevi görür. Böylece kanı temizler, akışkan hale getirir ve güçlendirir. Vücuda fazla oksijen girmesi ile metabolizma hızlanır ve yağ yakımı artar. Magnezyum, demir ve kalsiyum bakımından zengin olan yeşil sebzeler, vücut direncini artırır. Yeşil yapraklıların yanı sıra likopen, betakaroten, B vitaminleri bakımından zengin havuç ve pancar da tüketilmelidir.

Write a comment:

You must be logged in to post a comment.

2015 © Copyright - PRENET

PREnet Sağlıklı Yaşam Ürünleri