Yaz gelmeden verilmeye başlanan kilolar yaz boyunca korunmaya devam etti. Peki yaz sonuna gelinince ne olacak? Kesinlikle diyete sadık kalınması ve formun korunması gerekecek. Eylül ayında birçoğumuz iş ya da okullarımıza döneceğiz ve diyet yapmak zorlaşacak. Bu dönemde diyete sadık kalmak ve verdiğimiz kiloları almamak için bazı yöntemler geliştirmeli, diyeti beslenme alışkanlığına dönüştürmeliyiz. Öğle yemeklerinde yemekhanede yemek bir zorunluluk olmamalı ya da ders aralarında yenilen atıştırmalıklara dikkat edilmeli.

 

Zama​nlı yemek: Öğünlerinizi mutlaka zamanında yiyin. Her gün aynı saatte öğün ve ara öğün yapmak, metabolizmanızın düzenli çalışmasını sağlayacaktır.

 

A​cele etmeyin: İş ve okul hayatındaki kısacık molalar bizleri hızlı yemeye itiyor fakat biz yine de yemeği çok çiğnemeye özen göstermeli ve bunu alışkanlık haline getirmek için her lokmadan sonra çatal/kaşığımızı tabağın kenarına bırakmalıyız.

 

Y​ emeğe es verin: Yemek sırasında beyninize ve midenize doyma uyarısı gidecektir fakat bunun için doyma seviyenizi kontrol etmeniz gerekebilir. Gereğinden fazla yememek için yemek sırasında 2 dk mola verin, ayağa kalkın ya da gerinin.

 

Yemeği​nizi kendiniz yapın: Eğer okul yemekhanesi, iş yeri çevresindeki restoranlar ya da online sipariş gibi öğle yemeği alternatifleri diyetinize uymuyorsa bunun için biraz çaba göstermelisiniz. Bir sonraki gün yiyeceğiniz yemeği akşamdan hazırlayarak ertesi gün sağlıklı bir şekilde öğün ya da ara öğün yapabilirsiniz. Böylece kalori hesabınız şaşmaz.

 

Açlığınızı unutun: Özellikle masa başında çalışanlar gün içinde devamlı bir şeyler atıştırmak isterler ya da ders aralarında kantine gittiğiniz an tüm abur cuburlar sizi içine çekmeye çalışır. Bu gibi durumlarda nefsinize ve iştahınıza hakim olmak için fiziksel aktivitelerde bulunun. Zamanınız kısıtlı olsa dahi 2 dk’lık bir yürüyüş bile iyi gelecektir.

 

Ya​nınızda mutlaka bulunmalı: Eğer yukarıda bahsedilen atıştırma isteğiniz geçmiyorsa en azından bu durumu sağlıklı bir şekilde atlatabilirsiniz. Yanınızda ceviz, fındık, kuru üzüm, kuru kayısı, badem gibi kuruyemişler bulundurabilir, az miktarlarda tüketebilirsiniz. Eğer daha tuzlu bir tercihiniz oluyorsa PREnet bulyon çorbayı çantanızdan eksik etmeyin; kolayca hazırlayın hem sağlıklı hem de lezzet dolu bir mola verin.

 

Toplu yemeklerden kaçının: İş ve okullarda genelde yemeğe hep beraber oturulur. Bu nedenle sofradan kalkıldığında tıka basa yemiş oluruz. Ne yedik, ne kadar yedik bilinmez… Çünkü sohbet sırasında doyup doymadığınızı anlamazsınız. Bu nedenle en azından yemeğinizi yerken tek başınıza ve yemeğe konsantre olmalısınız. Böylece ne kadar yediğinizin ve doyup doymadığınızın bilincinde olabilirsiniz.

Write a comment:

You must be logged in to post a comment.

2015 © Copyright - PRENET

PREnet Sağlıklı Yaşam Ürünleri